Cursus social media
Social media is niet meer weg te denken uit de huidige maatschappij. Waar in eerste instantie enkel gedacht wordt aan de amusementswaarde van de verschillende sociale media platformen, bieden deze diensten ook kansen voor de zakelijke wereld. Het te bereiken publiek bevind zich namelijk op de sociale media dus waarom probeer je ze niet via diezelfde weg te bereiken? Waar eerder de ondernemers nogal huiverig waren over de inzet van sociale media is dit in de laatste jaren gedraaid. Nu komt de volgende stap namelijk het inzetten van de sociale media op een rendabele manier.
Waarom een cursus social media?
Met een ondoordachte inzet van sociale media bereikt de onderneming haar gewenste doelstellingen niet. De voordelen van sociale media kunnen enorm zijn maar daarvoor dienen de platformen wel op een juiste en tactische manier ingezet te worden. Dagelijks zien wij talloze voorbeelden voorbij komen van ondernemers die wel de juiste inzet tonen door actief aan de slag gaan met social media maar dit doen zonder succes. Het is dan ook zo goed als volledig verspilde tijd wanneer social media niet tactisch wordt ingezet. Jij als ondernemer wilt graag zelf aan de slag gaan met social media maar je realiseert je dat je er (nog) onvoldoende vanaf weet om het zelfstandig op te zetten.
De inzet van sociale media opent deuren voor een enorm bereik. De gebruikersaantallen zijn al groot maar stijgen nog elke dag. Het zou dan ook onverstandig zijn om als onderneming hier niet op in te spelen. We begrijpen dat er over het algemeen bij iedereen de basiskennis al aanwezig is. Het is dan ook geen cursus social media maar een cursus omtrent de effectieve zakelijke inzet van social media.
De inzet van sociale media opent deuren voor een enorm bereik. De gebruikersaantallen zijn al groot maar stijgen nog elke dag. Het zou dan ook onverstandig zijn om als onderneming hier niet op in te spelen. We begrijpen dat er over het algemeen bij iedereen de basiskennis al aanwezig is. Het is dan ook geen cursus social media maar een cursus omtrent de effectieve zakelijke inzet van social media.
Wat bieden wij je binnen deze cursus social media?
Binnen deze cursus gaan we enkele dagdelen samen met jou kijken naar de verschillende aspecten van social media. Op alle verschillende terreinen gaan we kijken naar de mogelijkheden voor jou en je onderneming. Aan de hand van praktijkvoorbeelden gaan we in op recente trends en ontwikkelingen binnen de wereld van social media.
Praktijkvoorbeelden zijn leidend binnen deze cursus, deze spreken namelijk het meeste tot de verbeelding van mensen. Met zowel voorbeelden zoals het wel moet als andersom geven wij je handvaten voor in de toekomst, wanneer je zelf aan de slag gaat met de zakelijke inzet van social media. Het is namelijk belangrijk dat de ondernemer ook inzicht krijgt in de werking van social media, deze beweegt namelijk zo goed als volledig mee op de ontwikkelingen binnen de wereld. Natuurlijk heb je zaken die op lange termijn werken. Dit stukje van de cursus geeft de cursisten ook de belangrijke competentie mee die ziet op het leren van de concurrentie. Binnen de wereld van social media hoeft de ondernemer namelijk niet het wiel opnieuw uit te gaan vinden. De ondernemer dient te kijken naar zijn onderneming, relevante doelgroepen en daarbij behorende en interessante social media platformen.
Verschillende onderwerpen met betrekking tot social media zullen de revue passeren tijdens de cursus. Allereerst zullen er korte introducties gegeven worden van alle platformen, er zijn er immers voldoende. Per platform wordt er kort uiteengezet wat de mogelijkheden zijn met betrekking tot online marketing. Voorbeelden van de te bespreken platformen zijn Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn. Per platform gaan we langs de advertentiemogelijkheden, de contentmogelijkheden en de onderlinge verschillen. Op deze manier krijg je enerzijds een inzicht in de brede mogelijkheden die de social media bieden maar daarnaast ook een overzichtelijk beeld van de social media die eventueel bij je onderneming zouden kunnen passen.
Tenslotte word er ook ingegaan op de inzet van de webcare, de online servicebalie van je onderneming. Naarmate het online winkelen steeds groter wordt stijgt ook de vraag naar online beantwoording van de verschillende vragen. Ondernemers dienen hier op hun website goed op in te spelen door bijvoorbeeld het aanmaken van een live-chat.
Praktijkvoorbeelden zijn leidend binnen deze cursus, deze spreken namelijk het meeste tot de verbeelding van mensen. Met zowel voorbeelden zoals het wel moet als andersom geven wij je handvaten voor in de toekomst, wanneer je zelf aan de slag gaat met de zakelijke inzet van social media. Het is namelijk belangrijk dat de ondernemer ook inzicht krijgt in de werking van social media, deze beweegt namelijk zo goed als volledig mee op de ontwikkelingen binnen de wereld. Natuurlijk heb je zaken die op lange termijn werken. Dit stukje van de cursus geeft de cursisten ook de belangrijke competentie mee die ziet op het leren van de concurrentie. Binnen de wereld van social media hoeft de ondernemer namelijk niet het wiel opnieuw uit te gaan vinden. De ondernemer dient te kijken naar zijn onderneming, relevante doelgroepen en daarbij behorende en interessante social media platformen.
Verschillende onderwerpen met betrekking tot social media zullen de revue passeren tijdens de cursus. Allereerst zullen er korte introducties gegeven worden van alle platformen, er zijn er immers voldoende. Per platform wordt er kort uiteengezet wat de mogelijkheden zijn met betrekking tot online marketing. Voorbeelden van de te bespreken platformen zijn Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn. Per platform gaan we langs de advertentiemogelijkheden, de contentmogelijkheden en de onderlinge verschillen. Op deze manier krijg je enerzijds een inzicht in de brede mogelijkheden die de social media bieden maar daarnaast ook een overzichtelijk beeld van de social media die eventueel bij je onderneming zouden kunnen passen.
Tenslotte word er ook ingegaan op de inzet van de webcare, de online servicebalie van je onderneming. Naarmate het online winkelen steeds groter wordt stijgt ook de vraag naar online beantwoording van de verschillende vragen. Ondernemers dienen hier op hun website goed op in te spelen door bijvoorbeeld het aanmaken van een live-chat.
Is de cursus social media iets voor jou?
Ben jij degene die de social media accounts van je bedrijf onderhoudt? Of ben jij de ondernemer die graag zijn onderneming up to date houdt binnen de wereld van de sociale media? Of ben je al begonnen met de inzet van social media binnen je bedrijf maar loop je tegen verschillende zaken aan? Dan is de social media cursus van BDMG wat voor jou. Binnen enkele dagdelen helpen wij je op weg richting een tactische en rendabele inzet van social media.
Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken!
Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken!
|