Zoekmachine optimalisatie
De technische tegenhanger van betaalde reclame. In plaats van geld te betalen genereer je deze gratis reclame door middel van tijd en moeite.. Op basis van enkele principes binnen de werking van Google kunnen wij je helpen met het zorgen voor een hogere ranking binnen de zoekmachines. Met onze hulp komt jouw website eerder tevoorschijn als mensen op zoek zijn naar een aanbieder binnen jouw segment.
SEO specialist die je helpt met je website optimaliseren?
Op het moment dat je een SEO specialist inschakelt gaat hij samen met jou kijken naar de zoektermen waarop jij en jouw website gevonden moeten worden. Door, met de techniek achter de zoekmachines in het achterhoofd, op zoek te gaan naar de beste zoektermen zorgt de specialist voor een hogere organische ranking binnen de zoekmachines. De SEO specialist kan daarnaast helpen met de verschillende teksten die jij op je site wil plaatsen, met speciaal aangepaste SEO teksten zorg je voor een betere conversie en wederom een hogere ranking binnen Google.
SEO check
De specialist zal in eerste instantie een SEO check doen om als het ware een nulmeting van jouw website op SEO gebied te krijgen. Uit deze test komen SEO results en hierop kan de SEO specialist gaan voortborduren. Onze SEO specialisten houden constant de ontwikkelingen bij de verschillende zoekmachines in de gaten. De algoritmes achter de online vindbaarheid wijzigen namelijk nogal. Zou je graag hulp krijgen bij het in de gaten houden van deze wijzigingen? Wij staan in dat geval graag voor je klaar.
Hoe zorg ik voor technische zoekmachine optimalisatie?
De specialist is er niet enkel voor het maken van teksten en de juiste zoekwoorden vinden, onze hulp gaat verder dan dat. In eerste instantie wordt er gekeken naar je website, de zoekwoorden kunnen nóg goed zijn, de basis van jouw website dient op orde te zijn voordat je met zoekwoorden en teksten resultaat kunt behalen. Het technische gedeelte achter je website is minstens zo belangrijk als het zichtbare SEO-werk. De inrichting van de URL’s, afbeeldingen en verschillende pagina’s van jouw website hebben veel invloed op de uiteindelijke online vindbaarheid binnen verschillende zoekmachines. Bovendien is het online zoekgedrag de afgelopen jaren verplaatst van pc naar mobiele telefoon, vandaar dat Google veel waarde hecht aan de functionaliteit van je website op mobiele telefoons. Werkt de SEO-indeling op je website óók goed op mobiele telefoons, dan is dit goed voor je online vindbaarheid.
Met de technische achtergrond van onze SEO specialisten kunnen wij een mooie plus in de online vindbaarheid van jouw website organiseren.
Met de technische achtergrond van onze SEO specialisten kunnen wij een mooie plus in de online vindbaarheid van jouw website organiseren.
Zoekmachine ranking optimaliseren?
Met onze hulp kun je de online vindbaarheid van je website als een raket laten gaan. Door je website optimaal in te zetten op het gebied van SEO bereik je uitstekende resultaten binnen de zoekmachines. Onderzoek wijst uit dat 98% van het online zoekwerk plaatsvindt door middel van het gebruik van zoekmachines. Het belang van de juiste online vindbaarheid is in deze tijd enorm te noemen.
Hoe scoor je hoger in de zoekmachine ranking?
De online vindbaarheid van je website wordt bepaald aan de hand van een door google ontwikkeld algoritme, dit algoritme werkt op basis van een aantal zogenaamde ranking factoren. Wij houden dit algoritme strak in de gaten waardoor we als geen ander weten hoe een website ingericht moet zijn om optimaal te scoren op SEO gebied. Op de volgende factoren wordt de laatste jaren het best gerankt:
- Een veilige en gebruiksvriendelijke website
- Laadsnelheid van zowel mobiele- als webpagina’s
- Responsive
- Domeinautoriteit, leeftijd en kwaliteit URL
- Technische achtergrond website
- Kwaliteit content
- Algemene gebruikerservaring
- Linkbuilding
- Kloppende bedrijfsinformatie op Mijn Bedrijf binnen Google
Online marketing op technisch gebied verhogen?
De eerder genoemde technische optimalisatie is een belangrijk onderdeel van de online vindbaarheid, maar op de voorgrond valt ook wel winst te behalen. Met zogenaamde on-page SEO zorg je met zichtbare ontwikkelingen op je website dat de zoekmachines je website hoog in de ranking plaatsen. Met behulp van onze specialisten zorg je voor een website ingericht volgens de eisen die Google stelt aan kwalitatieve SEO content. Goede SEO content kan in verschillende zaken zitten zoals tekst, afbeeldingen, filmpjes en geluidsfragmenten. Tekst verdient in deze echter de prioriteit omdat het algoritme van Google tekst makkelijker en sneller inleest dan overige content.
Wat betreft content let het algoritme op een aantal aspecten. Allereerst kunnen wij u helpen de content aan te laten sluiten bij uw doel. Google bekijkt namelijk of de tekst aansluit bij de dienst of het product dat je aanbiedt. Een website van een bakkerij waar teksten staan over het oplossen van wiskundesommen zorgt voor een lagere ranking. Vervolgens kijkt Google nog een laagje dieper naar de inhoud van je content. Een klein stukje tekst met heel veel zoektermen, maar voor de rest nietszeggend, krijgt een lage ranking. Samen met onze specialisten kun je ervoor zorgen dat hetgeen je in je teksten vermeldt enerzijds waardevol is voor de lezer en anderzijds uitnodigt om verder in te gaan op het aangebodene in het stukje tekst. Het algoritme is geen simpel systeem wat enkel naar de tekst kijkt als een blok met inhoud, ook de lay-out heeft invloed op je ranking. Witregels, alinea’s, afbeeldingen en een prettig lettertype – inclusief correct formaat –zorgen voor leescomfort. Een gebruiksvriendelijke website met prettig leesbare teksten is dus niet alleen fijn voor je bezoekers maar daarbovenop ook goed voor je SEO ranking.
Nadat je een goedwerkende site hebt gebouwd die qua SEO goed in elkaar zit ben je nog niet klaar. De ranking wordt mede bepaald aan de hand van de datum van de laatste update. Eén keer een geweldige site neerzetten is voor een goede ranking dus niet voldoende. Voor een hoge ranking dien je regelmatig verse content op je website te plaatsen. Google vermeldt in de zoekmachines in het groen de datum van de laatste update van content op het desbetreffende zoekresultaat. Naast dat het een hogere ranking oplevert, wekt het ook vertrouwen bij degene die op zoek zijn naar informatie. Jij leest toch ook liever het meest recente nieuws dan nieuws van een aantal maanden geleden? Met enkele kleine updates in de vorm van een nieuw blog, nieuwe reviews etc. zorg je er al voor dat Google ziet dat je regelmatig nieuwe content post.
Wat betreft content let het algoritme op een aantal aspecten. Allereerst kunnen wij u helpen de content aan te laten sluiten bij uw doel. Google bekijkt namelijk of de tekst aansluit bij de dienst of het product dat je aanbiedt. Een website van een bakkerij waar teksten staan over het oplossen van wiskundesommen zorgt voor een lagere ranking. Vervolgens kijkt Google nog een laagje dieper naar de inhoud van je content. Een klein stukje tekst met heel veel zoektermen, maar voor de rest nietszeggend, krijgt een lage ranking. Samen met onze specialisten kun je ervoor zorgen dat hetgeen je in je teksten vermeldt enerzijds waardevol is voor de lezer en anderzijds uitnodigt om verder in te gaan op het aangebodene in het stukje tekst. Het algoritme is geen simpel systeem wat enkel naar de tekst kijkt als een blok met inhoud, ook de lay-out heeft invloed op je ranking. Witregels, alinea’s, afbeeldingen en een prettig lettertype – inclusief correct formaat –zorgen voor leescomfort. Een gebruiksvriendelijke website met prettig leesbare teksten is dus niet alleen fijn voor je bezoekers maar daarbovenop ook goed voor je SEO ranking.
Nadat je een goedwerkende site hebt gebouwd die qua SEO goed in elkaar zit ben je nog niet klaar. De ranking wordt mede bepaald aan de hand van de datum van de laatste update. Eén keer een geweldige site neerzetten is voor een goede ranking dus niet voldoende. Voor een hoge ranking dien je regelmatig verse content op je website te plaatsen. Google vermeldt in de zoekmachines in het groen de datum van de laatste update van content op het desbetreffende zoekresultaat. Naast dat het een hogere ranking oplevert, wekt het ook vertrouwen bij degene die op zoek zijn naar informatie. Jij leest toch ook liever het meest recente nieuws dan nieuws van een aantal maanden geleden? Met enkele kleine updates in de vorm van een nieuw blog, nieuwe reviews etc. zorg je er al voor dat Google ziet dat je regelmatig nieuwe content post.
Een goed geoptimaliseerde website
Het volgende aandachtspunt bij het maken van een goed werkende website op SEO gebied, ziet op de verbindingen van de site. Het algoritme van Google kijkt naar de links die je op je site geplaatst hebt. Via het zogenaamde off-page SEO kun je je ranking omhoog halen.
SEO linkbuilding
Door middel van goed werkende links extra verkeer naar je website halen noemt men linkbuilding. Een goed werkende structuur van linkbuilding kom je niet alleen op het gebied van SEO hoger in de ranking, goede links helpen ook op het gebied van autoriteit. Domain Authority (DA) heeft van doen met de autoriteit die Google aan een website toekent. Nu.nl heeft meer autoriteit dan www.streeknieuwsdrenthe.nl. Een backlink op nu.nl heeft om die reden ook meer waarde. Bij het opbouwen van een structuur aan waardevolle links moet je op een aantal dingen letten. Allereerst wordt er door Google veel waarde gehecht aan unieke links. Wanneer je vijf links op je pagina hebt staan die alle vijf naar dezelfde pagina linken doet dit niet veel goeds, sterker nog het is zelfs slecht voor je ranking. Wanneer dit toch noodzakelijk is kun je een zogenaamde canonical url laten opstellen. Dit zorgt ervoor dat het algoritme ziet dat jij je ervan bewust bent dat de link tweemaal naar de zelfde pagina verwijst, maar dat dit de bedoeling is.
De inhoud van de externe links is daarnaast ook een belangrijk aspect. Google kijkt naar zowel de inhoud van de link als naar de inhoud van jouw website. Voor een hogere ranking dienen deze twee overeen te komen. Om wederom de vergelijking te maken met de bakker: het zou onzin zijn als de bakker op zijn broodpagina allemaal links naar verschillende goksites zou hebben staan. Google ziet deze overeenkomst (of juist de dissonantie tussen beide) en geeft hierdoor een hogere of lagere ranking.
De links van en naar je eigen website kun je op verschillende manieren opstellen. Links achter een afbeelding, binnen een reactie op een forum, binnen een stuk tekst van een blog op een andere site en links op social media. Wanneer je op diverse manieren links naar jouw website kunt krijgen is dit er goed voor je DA. Daarnaast zijn de interne links op de website van belang. Veel interne links op een pagina zorgen ervoor dat het algoritme denkt dat het een belangrijke pagina met autoriteit is, hierbij dient wel de kanttekening geplaatst te worden dat het algoritme niet alleen naar kwantiteit kijkt, maar ook naar de kwalitatieve inhoud van de links zelf.
De verschillende zoekmachines plaatsen je dus hoger in de ranking wanneer je (mede) een goede DA hebt. Deze DA verhoog je door middel van links op externe sites die doorverwijzen naar jouw site en links op je eigen sites waar de lezer op kan doorklikken.
De inhoud van de externe links is daarnaast ook een belangrijk aspect. Google kijkt naar zowel de inhoud van de link als naar de inhoud van jouw website. Voor een hogere ranking dienen deze twee overeen te komen. Om wederom de vergelijking te maken met de bakker: het zou onzin zijn als de bakker op zijn broodpagina allemaal links naar verschillende goksites zou hebben staan. Google ziet deze overeenkomst (of juist de dissonantie tussen beide) en geeft hierdoor een hogere of lagere ranking.
De links van en naar je eigen website kun je op verschillende manieren opstellen. Links achter een afbeelding, binnen een reactie op een forum, binnen een stuk tekst van een blog op een andere site en links op social media. Wanneer je op diverse manieren links naar jouw website kunt krijgen is dit er goed voor je DA. Daarnaast zijn de interne links op de website van belang. Veel interne links op een pagina zorgen ervoor dat het algoritme denkt dat het een belangrijke pagina met autoriteit is, hierbij dient wel de kanttekening geplaatst te worden dat het algoritme niet alleen naar kwantiteit kijkt, maar ook naar de kwalitatieve inhoud van de links zelf.
De verschillende zoekmachines plaatsen je dus hoger in de ranking wanneer je (mede) een goede DA hebt. Deze DA verhoog je door middel van links op externe sites die doorverwijzen naar jouw site en links op je eigen sites waar de lezer op kan doorklikken.
Hulp nodig bij het optimaliseren van uw online vindbaarheid?
Een goed opgebouwde website op het gebied van SEO marketing is in deze tijd van groot belang. Je haalt er bezoekers mee naar je website en krijgt daardoor een groter bereik voor potentiële klanten. De hoofdaspecten waar je, samen met onze SEO specialisten, naar dient te kijken zijn de technische achtergrond van de website en de off- en on-page SEO waardes.
Wanneer de website goed ingericht is, trek je juist dat publiek wat je op je website wilt hebben: potentiële klanten. Het inzetten van een SEO specialist dient dan ook niet gezien te worden als een kostenpost, maar als een investering voor het genereren van een hogere omzet. Waar vroeger een goede marketingstrategie zorgde voor offline reclame en de betere mond-tot-mond reclame, is vandaag de dag de online variant steeds meer van belang. Het fatsoenlijk inrichten van deze onlinestrategie is daarom ook een specialisatie die steeds meer op de voorgrond treed. Door samen met onze specialisten aan het werk te gaan loop je een stapje voor op je concurrenten en hengel je zoekende mensen eerder binnen.
De wereld achter de online vindbaarheid blijft een wereld die voornamelijk draait op speculaties en vage uitspraken van de zoekmachines. Het zou daarom zonde zijn om er zélf heel veel tijd in te gaan steken, zonder dat je echt weet wat je aan het doen bent. Onze specialisten weten waar ze het over hebben en tillen jouw website naar een hoger plan in de SEO wereld.
Met een stappenplan waar goed over nagedacht is loodsen onze specialisten je door het proces heen. Vanaf minuut één staan we je bij in het opbouwen van je website op het gebied van SEO. De nulmeting zorgt ervoor dat de specialist een helder beeld heeft van de huidige situatie, en voorts laat zien waar nog aan gewerkt kan worden. Met bijstand op het gebied van SEO in de breedste zin van het woord, kan de specialist je op een scala aan onderwerpen omtrent SEO verder helpen. Zorgeloos je onderneming voortzetten, dat is de bedoeling. Zonder jezelf druk te hoeven maken om de steeds toenemende druk van online concurrentie.
Wanneer je zelf het SEO gedeelte van je website zou willen optimaliseren en onderhouden, zou dit een tamelijk tijdrovende taak zijn. Het uitbesteden van deze taak levert je niet alleen tijd, maar ook extra omzet, op.
Wanneer de website goed ingericht is, trek je juist dat publiek wat je op je website wilt hebben: potentiële klanten. Het inzetten van een SEO specialist dient dan ook niet gezien te worden als een kostenpost, maar als een investering voor het genereren van een hogere omzet. Waar vroeger een goede marketingstrategie zorgde voor offline reclame en de betere mond-tot-mond reclame, is vandaag de dag de online variant steeds meer van belang. Het fatsoenlijk inrichten van deze onlinestrategie is daarom ook een specialisatie die steeds meer op de voorgrond treed. Door samen met onze specialisten aan het werk te gaan loop je een stapje voor op je concurrenten en hengel je zoekende mensen eerder binnen.
De wereld achter de online vindbaarheid blijft een wereld die voornamelijk draait op speculaties en vage uitspraken van de zoekmachines. Het zou daarom zonde zijn om er zélf heel veel tijd in te gaan steken, zonder dat je echt weet wat je aan het doen bent. Onze specialisten weten waar ze het over hebben en tillen jouw website naar een hoger plan in de SEO wereld.
Met een stappenplan waar goed over nagedacht is loodsen onze specialisten je door het proces heen. Vanaf minuut één staan we je bij in het opbouwen van je website op het gebied van SEO. De nulmeting zorgt ervoor dat de specialist een helder beeld heeft van de huidige situatie, en voorts laat zien waar nog aan gewerkt kan worden. Met bijstand op het gebied van SEO in de breedste zin van het woord, kan de specialist je op een scala aan onderwerpen omtrent SEO verder helpen. Zorgeloos je onderneming voortzetten, dat is de bedoeling. Zonder jezelf druk te hoeven maken om de steeds toenemende druk van online concurrentie.
Wanneer je zelf het SEO gedeelte van je website zou willen optimaliseren en onderhouden, zou dit een tamelijk tijdrovende taak zijn. Het uitbesteden van deze taak levert je niet alleen tijd, maar ook extra omzet, op.