Wordpress website laten maken

Een van de tools die het mogelijk maakt om een website te (laten) bouwen is Wordpress. Wordpress is heel toegankelijke websoftware voor het maken van een website. In beginsel gelden voor iedere software dezelfde principes en standaardkenmerken die een website dient te bevatten. Bij Wordpress is dit niet anders. Steeds vaker komt het voor dat het online zoeken de eerste stap is die mensen nemen voordat ze een product of dienst aanschaffen. Het belang van je website kan dan ook niet duidelijk genoeg gemaakt worden. Jouw website is je online visitekaartje en in de snelle online wereld van nu vaak je enige visitekaartje.
Voorafgaand aan het maken van een Wordpress website gaan we altijd even in gesprek met jou. Jouw wensen dienen namelijk fatsoenlijk in kaart gebracht te worden zodat de website voldoet aan de eisen die jij zelf stelt aan de website. We beginnen vaak met een van de belangrijkste keuzes: de doelgroep. Voorafgaand aan het bouwen van de website gaan we samen met jou de doelgroep in kaart brengen. De doelgroep is ook bij Wordpress websites van belang, omdat daar zowel technisch als qua uitstraling enkele zaken op de websites aan aangepast dient te worden. Kies bijvoorbeeld je doelgroep aan de hand van een van de volgende kenmerken:
Nadat de doelgroep helder in kaart gebracht is, kunnen onze ontwikkelaars direct aan de slag. Met de eerder opgedane informatie aangaande de doelgroep kunnen de ontwikkelaars je helpen bij het maken van de verdere keuzes. Zo kan de huisstijl en het logo van je website zo goed als volledig aangepast worden op je doelgroep. Het ontwerp van je website dient aantrekkingskracht te hebben op de doelgroep.
Voorafgaand aan het maken van een Wordpress website gaan we altijd even in gesprek met jou. Jouw wensen dienen namelijk fatsoenlijk in kaart gebracht te worden zodat de website voldoet aan de eisen die jij zelf stelt aan de website. We beginnen vaak met een van de belangrijkste keuzes: de doelgroep. Voorafgaand aan het bouwen van de website gaan we samen met jou de doelgroep in kaart brengen. De doelgroep is ook bij Wordpress websites van belang, omdat daar zowel technisch als qua uitstraling enkele zaken op de websites aan aangepast dient te worden. Kies bijvoorbeeld je doelgroep aan de hand van een van de volgende kenmerken:
- Leeftijd
- Woonplaats
- Hobby
- Carrière
Nadat de doelgroep helder in kaart gebracht is, kunnen onze ontwikkelaars direct aan de slag. Met de eerder opgedane informatie aangaande de doelgroep kunnen de ontwikkelaars je helpen bij het maken van de verdere keuzes. Zo kan de huisstijl en het logo van je website zo goed als volledig aangepast worden op je doelgroep. Het ontwerp van je website dient aantrekkingskracht te hebben op de doelgroep.
Wat zijn de te nemen stappen bij het laten maken van een Wordpress website?
Allereerst dient je website een internetadres te hebben, een zogenaamde domeinnaam. Wat moeten mensen intypen op hun toetsenbord om op je website te komen? Hier komt wederom een stukje tactische marketing bij kijken. Een veel te moeilijke domeinnaam zorgt niet voor herkenbaarheid en een gemakkelijke toestroom naar je website. Bij het verzinnen van de domeinnaam is het dus een aanrader om met iets pakkends te komen, wat daarnaast ook gekoppeld is aan het doel van je onderneming. Met een herkenbare domeinnaam, die idealiter ook ziet op je product of dienst , maak je optimaal gebruik van online marketing. Namen als autohuren.nl en fietskopen.nl zijn domeinnamen die relatief makkelijk blijven hangen en daarnaast ook heel duidelijk aangeven wat er op de betreffende website te doen is. Een soortgelijk effect moet je in het achterhoofd houden als je begint met denken over jouw domeinnaam. Daarbij moet de domeinnaam nog wel vrij zijn. Door middel van veilingen is het mogelijk om een domeinnaam te bemachtigen. Zorg er dus voor dat je in je verdere marketing alleen gebruik maakt van de domeinnamen die terugslaan op jouw website.
Waarom kiezen voor een Wordpress website?
Allereerst is Wordpress software die goed aansluit bij het doel van een website. Je wilt graag dat je website veel verkeer aantrekt, dit verkeer wil je zo relevant mogelijk hebben. Doordat Wordpress door veel mensen gebruikt wordt, is het een systeem dat bijdraagt aan je SEO-structuur. Met een divers aanbod aan SEO plug-ins en daarnaast software die is gericht op een sterke SEO structuur, kun je met het gebruik van Wordpress al een voorsprong nemen op concurrenten.
Daarnaast is Wordpress gebruiksvriendelijke software bij het maken van een website. Je kunt met Wordpress eindeloos veel kanten op. De hoge mate van flexibiliteit van de software draagt bij aan het creëren van de perfecte website. Door een goede samenwerking tussen onze websitebouwers en de Wordpress software kunnen wij de website bouwen zoals jij ‘m graag hebben wilt. De hoge mate van flexibiliteit is daarbij handig in verband met de optimalisatie achteraf. Met het gebruik van de verschillende tools die Google hiervoor aanbiedt kun je de werking van je website nauwlettend in de gaten houden. Met deze gegevens is het via Wordpress gemakkelijk om, indien nodig, aanpassingen te doen.
Daarnaast is Wordpress gebruiksvriendelijke software bij het maken van een website. Je kunt met Wordpress eindeloos veel kanten op. De hoge mate van flexibiliteit van de software draagt bij aan het creëren van de perfecte website. Door een goede samenwerking tussen onze websitebouwers en de Wordpress software kunnen wij de website bouwen zoals jij ‘m graag hebben wilt. De hoge mate van flexibiliteit is daarbij handig in verband met de optimalisatie achteraf. Met het gebruik van de verschillende tools die Google hiervoor aanbiedt kun je de werking van je website nauwlettend in de gaten houden. Met deze gegevens is het via Wordpress gemakkelijk om, indien nodig, aanpassingen te doen.
Welk Wordpress thema moet ik kiezen?
De software van Wordpress heeft een scala aan thema’s waaruit je kan kiezen. Je kunt daarnaast ook zelf thema’s ontwerpen. Bij het kiezen van het thema dien je met een aantal zaken rekening te houden. Allereerst moet je te kijken naar de content en de overige inhoud van je website. Wanneer je deze voor jezelf helder in beeld hebt gebracht, dien je deze als richtlijn te gebruiken voor je keuze omtrent het thema. De website, en dus het thema, dient namelijk aan te sluiten bij de inhoud en niet andersom. De inhoud is van belang, daarmee onderscheidt jouw onderneming zich. Voordat je de opdracht hebt gegeven tot het ontwikkelen van je website heb je voor jezelf al een doelgroep vastgesteld. Houd deze doelgroep voor ogen bij het kiezen van je thema. Het thema dient de doelgroep namelijk aan te spreken. Zo is het bijvoorbeeld niet verstandig om een hypermodern design te kiezen wanneer je je doelgroep juist wilt aanspreken met een informele en ‘’ouderwets’’ toegankelijke uitstraling.
De verschillende templates bieden opties aan voor het inbouwen van plug-ins. Het is enerzijds aan te raden hier rekening mee te houden, anderzijds is juist het aankunnen van zware plug-ins niet per definitie beter omdat dit niet bijdraagt aan een snelle laadtijd van je website. De zware en grote plug-ins betekent vaak een heleboel onnodige extra’s die, in beginsel, niet zullen bijdragen aan de gebruiksvriendelijkheid van je website. Daarnaast is een overload aan extra’s ook niet conform het eerder genoemde less is more. Wij raden aan om voorafgaand aan het kiezen van een template een beperkt lijstje op te stellen waarop je noteert wat je website minimaal moet kunnen. Op deze manier filter je al vroeg in het keuzeproces de thema’s eruit die niet kunnen bieden wat jij graag wilt.
Het feit dat iedereen, al dan niet tegen betaling, met dezelfde Wordpress thema’s kan werken dient niet als iets slechts gezien te worden. Deze thema’s worden namelijk door veel mensen gebruikt omdat ze simpelweg werken. De ervaring leert dat het slim is om deze thema’s te gebruiken in plaats van zelf te proberen het wiel opnieuw uit te vinden. Gemakkelijke navigatie door een website heen, en dergelijke standaardzaken, dragen bij aan gebruiksvriendelijkheid. Het feit dat iedere website dan volgens deze principes werkt is alleen maar goed om dat gevoel van herkenbaarheid en gemak bij je websitebezoekers op te wekken.
Tenslotte de werking van je website op alle apparaten. Niet alleen op computers dient je website dus te werken maar ook op mobiele telefoons en tablets. Een te drukke en overvolle website met allemaal extra’s kan misschien werken op een computer, maar mobiele telefoons hebben hier vaak moeite mee. Een goed werkende website op alle apparaten draagt bij aan de gebruiksvriendelijkheid en aan de uitstraling van je onderneming.
Onze experts hebben ervaring met veel thema’s binnen Wordpress en kunnen jou helpen met je keuze. Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bekijken!
De verschillende templates bieden opties aan voor het inbouwen van plug-ins. Het is enerzijds aan te raden hier rekening mee te houden, anderzijds is juist het aankunnen van zware plug-ins niet per definitie beter omdat dit niet bijdraagt aan een snelle laadtijd van je website. De zware en grote plug-ins betekent vaak een heleboel onnodige extra’s die, in beginsel, niet zullen bijdragen aan de gebruiksvriendelijkheid van je website. Daarnaast is een overload aan extra’s ook niet conform het eerder genoemde less is more. Wij raden aan om voorafgaand aan het kiezen van een template een beperkt lijstje op te stellen waarop je noteert wat je website minimaal moet kunnen. Op deze manier filter je al vroeg in het keuzeproces de thema’s eruit die niet kunnen bieden wat jij graag wilt.
Het feit dat iedereen, al dan niet tegen betaling, met dezelfde Wordpress thema’s kan werken dient niet als iets slechts gezien te worden. Deze thema’s worden namelijk door veel mensen gebruikt omdat ze simpelweg werken. De ervaring leert dat het slim is om deze thema’s te gebruiken in plaats van zelf te proberen het wiel opnieuw uit te vinden. Gemakkelijke navigatie door een website heen, en dergelijke standaardzaken, dragen bij aan gebruiksvriendelijkheid. Het feit dat iedere website dan volgens deze principes werkt is alleen maar goed om dat gevoel van herkenbaarheid en gemak bij je websitebezoekers op te wekken.
Tenslotte de werking van je website op alle apparaten. Niet alleen op computers dient je website dus te werken maar ook op mobiele telefoons en tablets. Een te drukke en overvolle website met allemaal extra’s kan misschien werken op een computer, maar mobiele telefoons hebben hier vaak moeite mee. Een goed werkende website op alle apparaten draagt bij aan de gebruiksvriendelijkheid en aan de uitstraling van je onderneming.
Onze experts hebben ervaring met veel thema’s binnen Wordpress en kunnen jou helpen met je keuze. Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bekijken!
Hoe zorg ik voor online vindbaarheid met een Wordpress website?

Ook bij de Wordpress websites is SEO van belang. Je wilt namelijk niet een investering hebben gedaan voor een mooie Wordpress website en dan niet gevonden worden. De standaard marketing pijlers zoals CTA-buttons en de conversiepercentages dienen ook bij Wordpress websites in acht genomen te worden.
Wordpress biedt een aantal plug-ins aan om optimaal te kunnen presteren op SEO gebied. Je website zal met een goede SEO strategie hoog binnen de zoekresultaten verschijnen. Een eerste stap hierin zet je bij het verzinnen van je titel. Op de eerste titel binnen Google heb je weinig invloed, vaak kiest Google hier de bedrijfsnaam met daarna een door jou gekozen slogan of zin. Op de beschrijving onder deze titel heb je wél invloed. Zorg er samen met een Wordpress SEO plug-in voor dat deze ondertitel/beschrijving op het gebied van SEO goed in elkaar zit. Hoog eindigen binnen Google begint vanaf het eerste moment dat je de website in elkaar gaat zetten.
Daarnaast is het een aanrader om de keyword plug-in te gebruiken. Deze plug-in maakt het mogelijk om je geplaatste content te testen op de vindbaarheid per keyword. Je kunt op deze manier voor jezelf inzichtelijk maken of de content ook gevonden wordt op basis van de hiervoor gekozen zoektermen. Ook je afbeeldingen dienen volgens bovenstaand principe opgeslagen en in je website verwerkt te worden. Google kan namelijk niet met mensenogen naar de afbeeldingen kijken, Google kijkt als een robot naar de afbeelding. Je kunt hierop inspelen door de afbeelding, de Alt- en de title tag te optimaliseren met het gebruik van keywords. Met een goed ingerichte afbeeldingstructuur op het gebied van SEO kun je goede stappen zetten richting een uitstekende online vindbaarheid. Zet de keywords tactisch in en zorg dat ze kloppen. Google bepaalt je ranking niet enkel op de kwantiteit van de keywords, maar bovenal op de kwaliteit ervan.
Ook binnen de wereld van Wordpress zijn de backlinks van belang voor de online vindbaarheid van je website. Pas er echter wel mee op dat je niet achteloos backlinks naar je website gaat verzamelen. Sinds enkele jaren bekijkt Google eerst of de backlinks relevant zijn voor jouw website. Duizenden backlinks die niks te maken hebben met je website zijn niet behulpzaam, maar tientallen die kwalitatief hoogstaande werken daarentegen wel.
Het wordt overal waar je iets leest over online marketing genoemd: de kwaliteit van je content. Dat is binnen Wordpress niet anders. Zorg voor kwalitatief hoogstaande, relevante en frequente plaatsing van content voor een goed werkende website. Laat stagiaires blogs opstellen, geef af en toe inzicht in de ontwikkelingen binnen je onderneming en vier bepaalde gebeurtenissen op je website. Hiervoor genoemde zijn voorbeelden van zaken die je kunt doen om relevant en frequent content te kunnen plaatsen, dat wordt gewaardeerd door zowel Google als de bezoekers van je website.
Tenslotte is het gebruik van sociale media ook op Wordpress website een goed idee. Met links en pagina’s die verwijzen naar je social media accounts bereik je een groter publiek en verhoog je de kans op conversie.
Wordpress biedt een aantal plug-ins aan om optimaal te kunnen presteren op SEO gebied. Je website zal met een goede SEO strategie hoog binnen de zoekresultaten verschijnen. Een eerste stap hierin zet je bij het verzinnen van je titel. Op de eerste titel binnen Google heb je weinig invloed, vaak kiest Google hier de bedrijfsnaam met daarna een door jou gekozen slogan of zin. Op de beschrijving onder deze titel heb je wél invloed. Zorg er samen met een Wordpress SEO plug-in voor dat deze ondertitel/beschrijving op het gebied van SEO goed in elkaar zit. Hoog eindigen binnen Google begint vanaf het eerste moment dat je de website in elkaar gaat zetten.
Daarnaast is het een aanrader om de keyword plug-in te gebruiken. Deze plug-in maakt het mogelijk om je geplaatste content te testen op de vindbaarheid per keyword. Je kunt op deze manier voor jezelf inzichtelijk maken of de content ook gevonden wordt op basis van de hiervoor gekozen zoektermen. Ook je afbeeldingen dienen volgens bovenstaand principe opgeslagen en in je website verwerkt te worden. Google kan namelijk niet met mensenogen naar de afbeeldingen kijken, Google kijkt als een robot naar de afbeelding. Je kunt hierop inspelen door de afbeelding, de Alt- en de title tag te optimaliseren met het gebruik van keywords. Met een goed ingerichte afbeeldingstructuur op het gebied van SEO kun je goede stappen zetten richting een uitstekende online vindbaarheid. Zet de keywords tactisch in en zorg dat ze kloppen. Google bepaalt je ranking niet enkel op de kwantiteit van de keywords, maar bovenal op de kwaliteit ervan.
Ook binnen de wereld van Wordpress zijn de backlinks van belang voor de online vindbaarheid van je website. Pas er echter wel mee op dat je niet achteloos backlinks naar je website gaat verzamelen. Sinds enkele jaren bekijkt Google eerst of de backlinks relevant zijn voor jouw website. Duizenden backlinks die niks te maken hebben met je website zijn niet behulpzaam, maar tientallen die kwalitatief hoogstaande werken daarentegen wel.
Het wordt overal waar je iets leest over online marketing genoemd: de kwaliteit van je content. Dat is binnen Wordpress niet anders. Zorg voor kwalitatief hoogstaande, relevante en frequente plaatsing van content voor een goed werkende website. Laat stagiaires blogs opstellen, geef af en toe inzicht in de ontwikkelingen binnen je onderneming en vier bepaalde gebeurtenissen op je website. Hiervoor genoemde zijn voorbeelden van zaken die je kunt doen om relevant en frequent content te kunnen plaatsen, dat wordt gewaardeerd door zowel Google als de bezoekers van je website.
Tenslotte is het gebruik van sociale media ook op Wordpress website een goed idee. Met links en pagina’s die verwijzen naar je social media accounts bereik je een groter publiek en verhoog je de kans op conversie.
Waarom het ontwikkelen van een Wordpress Website uitbesteden?

Als ondernemer heb je het al druk zat. Het ontwerpen, ontwikkelen en bouwen van een website kost veel tijd. Wij raden daarom aan om het uit te besteden, een expert gaat met het bouwen aan de slag. Door onze expertise op dit gebied dragen wij zorg voor een snelle en goede service. Je krijgt hiermee in relatief korte tijd een goed werkende website die voldoet aan je wensen. Hou bij het kiezen van je thema altijd less is more in je achterhoofd, hoe afgezaagd dit ook klinkt. Mensen filteren bij het bezoek van je website de gezochte informatie. Alle overbodige tools en informatie irriteren alleen maar. Zorg er dus voor dat alleen het broodnodige op je website geplaatst wordt, zodat degene die wil overgaan tot conversie dit ook in enkele muisklikken bereikt kan hebben. Een goed werkende website komt aan op enkele kenmerken, het wel of niet slagen van deze kenmerken luistert nauw. Juist omdat het zo nauw komt raden wij aan om niet je kostbare tijd, vaak teveel tijd, in het zelf bouwen van een website te steken. Experts op het gebied van webdesign hebben in minder tijd een beter werkende website in elkaar gezet. Te meer omdat het vaak aankomt op technische aspecten van de website waar je als ondernemer maar weinig vanaf weet.