Google Mijn Bedrijf
Wanneer iemand je bedrijf opzoekt via Google, toont Google Mijn Bedrijf een helder en overzichtelijk visitekaartje waar de (potentiële) klant in een keer al je relevante bedrijfsgegevens kan lezen. Via Google Mijn Bedrijf zorg je voor een professionele uitstraling binnen de zoekmachine.
Wat is Google Mijn Bedrijf?
Je kent de pagina waarschijnlijk wel, aan de rechterkant van de zoekresultaten staat het bedrijf met enkele gegevens en een afbeelding vermeld. In een oogopslag heb je de benodigde gegevens paraat en kun je ofwel contact opnemen met het bedrijf ofwel doorgaan naar de website van het bedrijf.
Google Mijn Bedrijf is een gratis service van Google waardoor je kans hebt om beter en sneller gevonden te worden op een professionele manier. Voor het verkrijgen van de pagina dien je je enkel aan te melden bij Google. Google checkt na het aanmelden van je bedrijf of het daadwerkelijk om een bedrijf gaat en daarna wordt je pagina toegekend. Google hecht veel waarde aan een bevestiging van het daadwerkelijk zijn van een bedrijf. Door middel van het aanmelden van jouw bedrijf bij Google Mijn Bedrijf geef je duidelijk aan dat je een professioneel bedrijf bent.
Via de bedrijfspagina kan je (potentiële) klanten op een snelle manier voorzien van benodigde gegevens om met jou en jouw bedrijf in contact te komen. Op de bedrijfspagina die in het kennisvenster naast de zoekresultaten verschijnt vermeld je enkele gegevens. Je vermeldt een beknopte omschrijving van hetgeen je met je bedrijf doet, openingstijden, reviews en het adres.
Google Mijn Bedrijf is een gratis service van Google waardoor je kans hebt om beter en sneller gevonden te worden op een professionele manier. Voor het verkrijgen van de pagina dien je je enkel aan te melden bij Google. Google checkt na het aanmelden van je bedrijf of het daadwerkelijk om een bedrijf gaat en daarna wordt je pagina toegekend. Google hecht veel waarde aan een bevestiging van het daadwerkelijk zijn van een bedrijf. Door middel van het aanmelden van jouw bedrijf bij Google Mijn Bedrijf geef je duidelijk aan dat je een professioneel bedrijf bent.
Via de bedrijfspagina kan je (potentiële) klanten op een snelle manier voorzien van benodigde gegevens om met jou en jouw bedrijf in contact te komen. Op de bedrijfspagina die in het kennisvenster naast de zoekresultaten verschijnt vermeld je enkele gegevens. Je vermeldt een beknopte omschrijving van hetgeen je met je bedrijf doet, openingstijden, reviews en het adres.
Wat zijn de voordelen van Google Mijn Bedrijf?
Met een Google bedrijfspagina verschijn je niet enkel maar als één van de velen in de zoekresultaten, nee, je verschijnt prominent aan de rechterkant van het scherm met een opvallende afbeelding en de relevante gegevens. Binnen de gezochte termen zoekt Google zo goed als altijd naar een perfecte match. Deze match verschijnt, wanneer het bedrijf een bedrijfspagina heeft, rechts in het kennisvenster. Het is dus meer dan alleen hoog verschijnen op de zoekresultaten, je krijgt echt een uniek en opvallend plaatsje binnen de resultaten. Wij helpen je graag met het opzetten van een goed werkende bedrijfspagina binnen Google Mijn Bedrijf, wij zijn namelijk van mening dat een goed werkende pagina het verschil kan maken.
Waarom een Google Mijn Bedrijfspagina?
Door samen te werken met Google zorg je voor een helder profiel in Google. Via jouw bedrijfspagina heeft Google snel op een rijtje wie of wat je bent en wat je met je bedrijf wilt. Google zal met deze wetenschap bijdragen aan de juiste manier van zoekresultaten opleveren. Klanten die een bedrijf zoals dat van jou zoeken vinden je nu sneller door het gebruik van Google Mijn Bedrijf. De weergave aan de rechterkant van het scherm wordt ook wel het Knowledge Panel genoemd. Met de Knowledge Card kun je juist díe gegevens weer laten geven die je snel wilt laten zien aan zoekend publiek. Deze Knowledge Card is grotendeels in eigen beheer, wat het makkelijk maakt om eventuele aanpassingen in openingstijden ook binnen Google duidelijk te maken aan klanten. Daarnaast kun je via de bedrijfspagina van Google reageren op de verkregen reviews. Naast een plus in de zoekresultaten is Google Mijn Bedrijf een volgende stap binnen het proces van online marketing. Wij helpen je graag een handje bij het inrichten en verbeteren van je bedrijfspagina.
Google Mijn Bedrijf lokaal gebruiken?
Naast een unieke vermelding door middel van de Knowledge Card verschijnt je bedrijf ook binnen Google Maps wanneer er lokaal gezocht wordt op relevante zoektermen. Wanneer iemand zoekt op “schilder” komt er naast de standaard beste zoekresultaten ook een kaartje te staan met daarop de dichtstbijzijnde relevante zoekresultaten. Deze zoekresultaten betreffen enkel bedrijven met een Google Mijn Bedrijfspagina. Deze weergave in het zogenaamde Local Pack is dus vooral relevant om het publiek in de omgeving van je bedrijf te trekken. Google geeft bij het weergeven van de Local Pack resultaten enkel de top-3 weer van meest overeenkomende en dichtstbijzijnde bedrijven. Google spreekt in deze over een A, B en C vermelding. Allereerst dient je bedrijf dus overeen te komen met hetgeen de persoon zoekt, dit kun je beter aan laten sluiten door je Bedrijfspagina up-to-date te houden via Google. Binnen Google Maps wordt je bedrijf met relevante contact- en locatiegegevens weergegeven voor degene die zoekt. De online marketing wereld draait op een ongekende snelheid en jouw bedrijf dient hierop aan te sluiten. Door gebruik te maken van onder andere Google Mijn Bedrijf zorg je voor een overzichtelijke en gemakkelijke entree in de belangrijkste zoekmachine.
Daarnaast helpt het verzamelen van reviews via Google voor behalen van een hoger resultaat op de Local Pack ladder. Google Mijn Bedrijf is dus belangrijk bij het concurreren op lokaal niveau. Onze experts helpen je graag bij het inrichten van je bedrijfspagina om óók lokaal resultaat te boeken met een goed ingerichte online omgeving.
Daarnaast helpt het verzamelen van reviews via Google voor behalen van een hoger resultaat op de Local Pack ladder. Google Mijn Bedrijf is dus belangrijk bij het concurreren op lokaal niveau. Onze experts helpen je graag bij het inrichten van je bedrijfspagina om óók lokaal resultaat te boeken met een goed ingerichte online omgeving.
Google reviews en openingstijden
De hierboven genoemde reviews zijn opzichzelfstaand eigenlijk al een voordeel aan Google Mijn Bedrijf. Door het aanmaken van een bedrijfspagina via Google stel je de optie open voor het achterlaten van een review via Google. Deze reviews zijn te vinden op je bedrijfspagina en worden beknopt weergegeven op de Knowledge Card. Een gratis tegenhanger van de betaalde review is dichterbij dan dat je denkt. Via Google Mijn Bedrijf kunnen klanten eenvoudig reviews achterlaten en zo eventuele nieuwe klanten net dat laatste zetje geven door het lezen van een positieve review. Een review doet namelijk veel meer dan een ‘verkooppraatje’ van het bedrijf zelf.
Met het gebruik van de reviews werk je online mond-tot-mond reclame in de hand. Over het algemeen wordt er veel waarde gehecht aan de verhalen van klanten. Denk maar eens na over het zoeken naar een restaurant voor een etentje of een hotel. Naast een rondvraag in real-life, kijk je ook op het internet naar verhalen van anderen om zo je keuze gegrond te kunnen maken. Het grote voordeel aan het gebruik van de reviewoptie binnen Google Mijn Bedrijf is het feit dat deze reviews direct op de Knowledge Card verschijnen binnen de zoekresultaten, er hoeft dus niet eerst naar de website van je bedrijf gegaan te worden.
Vervolgens geeft de Knowledge Card ook recente openingstijden weer. Iemand die dus fysiek bij jouw bedrijf wil langskomen, heeft op deze manier snel gevonden of je open bent of wanneer je weer opengaat. Binnen de tool van Google Mijn Bedrijf zijn deze openingstijden gemakkelijk aan te passen wanneer deze (tijdelijk) wijzigen. Het kaartje geeft in het begin enkel weer of je open bent. Wanneer je bedrijf bijna dicht gaat staat dit er ook bij. Wanneer de klant het menu verder opent komt er een overzicht met daarbij alle dagen en bijbehorende openingstijden. Klanten hoeven dus niet perse naar de website van je bedrijf te gaan om snel te kunnen zien of je open bent.
Met het gebruik van de reviews werk je online mond-tot-mond reclame in de hand. Over het algemeen wordt er veel waarde gehecht aan de verhalen van klanten. Denk maar eens na over het zoeken naar een restaurant voor een etentje of een hotel. Naast een rondvraag in real-life, kijk je ook op het internet naar verhalen van anderen om zo je keuze gegrond te kunnen maken. Het grote voordeel aan het gebruik van de reviewoptie binnen Google Mijn Bedrijf is het feit dat deze reviews direct op de Knowledge Card verschijnen binnen de zoekresultaten, er hoeft dus niet eerst naar de website van je bedrijf gegaan te worden.
Vervolgens geeft de Knowledge Card ook recente openingstijden weer. Iemand die dus fysiek bij jouw bedrijf wil langskomen, heeft op deze manier snel gevonden of je open bent of wanneer je weer opengaat. Binnen de tool van Google Mijn Bedrijf zijn deze openingstijden gemakkelijk aan te passen wanneer deze (tijdelijk) wijzigen. Het kaartje geeft in het begin enkel weer of je open bent. Wanneer je bedrijf bijna dicht gaat staat dit er ook bij. Wanneer de klant het menu verder opent komt er een overzicht met daarbij alle dagen en bijbehorende openingstijden. Klanten hoeven dus niet perse naar de website van je bedrijf te gaan om snel te kunnen zien of je open bent.
Wat kan ik zelf doen met Google Mijn Bedrijf?
Naast dat Google Mijn Bedrijf bijdraagt aan de online vindbaarheid van je bedrijf en het (potentiële) klanten voorziet van de broodnodige informatie, kun je er zelf ook een aantal handige zaken mee regelen. Bijvoorbeeld de functie Google Posts werkt handig samen met Google Mijn Bedrijf. Met deze functie biedt Google je de mogelijkheid om aanbiedingen voor een bepaalde tijd uit te kunnen lichten op de Knowledge Card naast de zoekresultaten. De tijdelijke aanbieding, een recent geplaatste blog of juist de standaard service nog eens extra op laten vallen kan dus via Google Posts geregeld worden. Deze selectie verschijnt bijvoorbeeld gedurende een week op de Knowledge Card, een echte aandachtstrekker dus! Tenslotte biedt Google Posts ook de mogelijkheid om evenementen weer te geven binnen de zoekresultaten. Gedurende de looptijd van het evenement verschijnt dit prominent binnen de Knowledge Card als extra reclame. Je hoeft enkel het evenement aan te maken binnen Google Posts met daarbij behorende locatie en tijdstippen.
Naast de eerder genoemde reviews bestaat op de optie tot het stellen van vragen. Klanten kunnen gemakkelijk en snel via Google vragen stellen op de bedrijfspagina van jouw bedrijf. Hiermee verlaag je de drempel en bied je wederom net dat stukje extra service wat het verschil kan maken bij potentiële klanten. Door deze vragen goed in de gaten te houden zorg je voor een nette dienstverlening aan de klanten binnen de online omgeving. Het tijdig bekijken en beantwoorden van deze vragen is ook van belang omdat andere Google gebruikers deze vragen eveneens kunnen beantwoorden.
Google laat uiteraard ook bedrijven zien zonder dat deze aangesloten zijn bij Google Mijn Bedrijf. Deze bedrijfspagina’s zijn niet in eigen beheer van het bedrijf en deze bedrijven hebben hierop geen enkele invloed. Ongewenste reviews zijn bijvoorbeeld lastig weg te krijgen, en het bedrijf kan er niet via Google Mijn Bedrijf op reageren. Ook het posten van aangepaste openingstijden, evenementen, aanbiedingen en recente blogs gaat niet zonder het aangemeld zijn bij Google Mijn Bedrijf. Jij hebt toch ook graag de touwtjes in handen over je eigen bedrijf? Met het gebruik van Google Mijn Bedrijf zorg je ervoor dat je de touwtjes online ook in handen hebt en blijft houden.
Naast de eerder genoemde reviews bestaat op de optie tot het stellen van vragen. Klanten kunnen gemakkelijk en snel via Google vragen stellen op de bedrijfspagina van jouw bedrijf. Hiermee verlaag je de drempel en bied je wederom net dat stukje extra service wat het verschil kan maken bij potentiële klanten. Door deze vragen goed in de gaten te houden zorg je voor een nette dienstverlening aan de klanten binnen de online omgeving. Het tijdig bekijken en beantwoorden van deze vragen is ook van belang omdat andere Google gebruikers deze vragen eveneens kunnen beantwoorden.
Google laat uiteraard ook bedrijven zien zonder dat deze aangesloten zijn bij Google Mijn Bedrijf. Deze bedrijfspagina’s zijn niet in eigen beheer van het bedrijf en deze bedrijven hebben hierop geen enkele invloed. Ongewenste reviews zijn bijvoorbeeld lastig weg te krijgen, en het bedrijf kan er niet via Google Mijn Bedrijf op reageren. Ook het posten van aangepaste openingstijden, evenementen, aanbiedingen en recente blogs gaat niet zonder het aangemeld zijn bij Google Mijn Bedrijf. Jij hebt toch ook graag de touwtjes in handen over je eigen bedrijf? Met het gebruik van Google Mijn Bedrijf zorg je ervoor dat je de touwtjes online ook in handen hebt en blijft houden.
Werkt Google Mijn Bedrijf ook op mobiele telefoons?
En of dit werkt! Het is een van de vele voordelen aan Google Mijn Bedrijf. Wanneer (potentiële) klanten jouw Google Bedrijfspagina bereikt hebben door middel van het zoeken via hun mobiele telefoon biedt de functie enkele extra voordelen. Door het toevoegen van de locatiegegevens van je bedrijf kan de klant met één druk op het scherm de locatiegegevens instellen als routebeschrijving via de navigatie. Daarnaast hoeft een klant maar een keer te drukken om het opgegeven telefoonnummer van jouw bedrijf te bellen. Allemaal kleine details en voordelen die bijdragen aan de klantvriendelijkheid en service van jouw bedrijf. Dit allemaal met een gratis functie van Google.
Heb ik Google Mijn Bedrijf nodig?
In dit blog is zijn de voordelen van de Google Bedrijfspagina uiteengezet. Het werkt als het ware als een extra toevoeging op het gebied van SEO. Naast dat het waarde toevoegt aan je online vindbaarheid in algemene zin, levert het een goed ingerichte bedrijfspagina ook een beter resultaat op in de organische zoekresultaten van Google. Wanneer deze online vindbaarheid geoptimaliseerd is, wil je ook graag gezien worden. Met een unieke vermelding via de Knowledge Card aan de rechterkant van de zoekresultaten verschijn je opvallend voor degene die jouw dienst of product zoekt. Door middel van de bedrijfspagina trek je relevanter publiek naar je bedrijf toe en verleen je extra service aan degene die jou zoeken. Met enkele relevante gegevens bied je net dat extra stukje service wat de bezoekers nodig hebben om klant te worden van jouw bedrijf. Samen met Google zorg je voor up-to-date gegevens over jouw bedrijf.
Vervolgens krijg je, door het dashboard in de gaten te houden, ook nog eens interessante informatie binnen over de werking van de bedrijfspagina. Op het dashboard wordt weergegeven hoe vaak je op bijvoorbeeld het Local Pack gevonden bent en hoe vaak er gebruik is gemaakt van de knop voor het snel bellen van jouw bedrijf. Door deze gegevens van het dashboard te gebruiken in combinatie met de gegevens uit Google Analytics, kun je alles op het gebied van online marketing optimaliseren. Samen met Google en haar data zorg jij voor een professioneel bedrijf met bijbehorende professionele online uitstraling.
Een Google Bedrijfspagina kent dus vele voordelen. Wil je hulp bij het inrichten van de pagina of geef je het direct al liever uit handen? Informeer bij ons naar de mogelijkheden, we staan graag voor jou klaar!
Vervolgens krijg je, door het dashboard in de gaten te houden, ook nog eens interessante informatie binnen over de werking van de bedrijfspagina. Op het dashboard wordt weergegeven hoe vaak je op bijvoorbeeld het Local Pack gevonden bent en hoe vaak er gebruik is gemaakt van de knop voor het snel bellen van jouw bedrijf. Door deze gegevens van het dashboard te gebruiken in combinatie met de gegevens uit Google Analytics, kun je alles op het gebied van online marketing optimaliseren. Samen met Google en haar data zorg jij voor een professioneel bedrijf met bijbehorende professionele online uitstraling.
Een Google Bedrijfspagina kent dus vele voordelen. Wil je hulp bij het inrichten van de pagina of geef je het direct al liever uit handen? Informeer bij ons naar de mogelijkheden, we staan graag voor jou klaar!