Conversie genereren
In voorgaande blogs hebben we beschreven hoe we je verder kunnen helpen bij het aantrekken van publiek richting je website. De volgende stap is het genereren van conversie, het daadwerkelijk overgaan tot actie vanuit de zijde van bezoeker. Nadat de stappen richting traffic zijn gezet wil je dat deze personen overgaan tot bijvoorbeeld het aanschaffen van je dienst of product. Ondernemers denken over het algemeen vaak alleen aan verkopen, dit is niet de enige vorm van conversie. Je website kan ook als doel hebben om zoveel mogelijk inschrijvingen voor een evenement of nieuwsbrief te genereren, contactgegevens te verzamelen of ingevulde vragen lijsten. Alle hiervoor genoemde voorbeelden zijn ook vormen van conversie.
|
Wat kunnen wij voor je conversie betekenen?
Veel ondernemers lopen tegen het probleem van een laag conversiepercentage aan, ze genereren genoeg traffic naar hun website maar de finale stap wordt (te) weinig gezet. Samen met ons kun je ervoor zorgen dat dit percentage omhoog gaat.
We beginnen dit traject met gesprekken. Deze gesprekken fungeren als het ware als nul-meting. We bekijken samen met jou de huidige staat van je website met betrekking tot de conversie. We gaan in deze gesprekken ook in op de doelstellingen die je hebt, welke vormen van conversie wil je bereiken en op welke schaal? Naar aanleiding van deze gesprekken gaan onze experts aan de slag met de huidige stand van zaken. Deze analyse voorafgaand aan de werkzaamheden is van belang om het huidige niveau inzichtelijk te krijgen maar ook het nog te verrichten werk. Vaak kunnen we in deze kennismakingsgesprekken al enkele zaken aangeven die direct tot een verhoging van de conversie kunnen leiden. Voorbeelden van deze aanpassingen zijn het weghalen van carrouselbanners en het aanmaken van een live-chat. Hiervoor genoemde zaken zijn eenvoudige manieren om het conversiepercentage op te krikken en deze zijn ten tijde van het eerste gesprek direct zichtbaar voor onze experts.
In ons eigen onderzoek gaan we website goed onder de loep nemen. Alle zaken die betrekking hebben op conversie worden bekeken, waar mogelijk bekijken we direct de mogelijkheden tot verbetering. Aan de hand van de door jou opgestelde doelstelling omtrent conversie gaan we bekijken in hoeverre je website conform deze doelstellingen is ingericht. In tegenstelling tot het kennismakingsgesprek komen in dit onderzoek complexere oplossingen naar voren voor het verhogen van je conversiepercentage. Dit kunnen oplossingen zijn die betrekking hebben op kortingsacties, de lay-out van je CTA-buttons en bijvoorbeeld het proces naar conversie toe. Bij het proces naar conversie toe bedoelen we dit proces in de breedste zin. Onze experts kijken naar de snelheid van winkelwagen naar afronding, de lay-out, betaalmethoden en dergelijke zaken die van toepassing zijn op het daadwerkelijk bereiken van conversie.
Naderhand gaan we samen om tafel zitten om de verrichte onderzoeken te bespreken. Aan de hand van het opgestelde rapport gaan we bekijken waar er voor je website nog winst te boeken is. Deze mogelijkheden bespreken we samen en we bekijken direct wat wij daarin voor je kunnen betekenen. We leveren dus niet enkel een rapportje af met verbeterpunten maar staan direct klaar voor actie om echt door te pakken richting verhoging van je conversiepercentage.
Wil jij stappen zetten richting conversie maar kom je niet uit de verf? Onze experts staan voor je klaar. In een helder traject helpen wij je verder op weg naar conversie. Met een vooropgezet en overzichtelijk plan van aanpak gaan wij samen met jou aan de slag.
Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken!
We beginnen dit traject met gesprekken. Deze gesprekken fungeren als het ware als nul-meting. We bekijken samen met jou de huidige staat van je website met betrekking tot de conversie. We gaan in deze gesprekken ook in op de doelstellingen die je hebt, welke vormen van conversie wil je bereiken en op welke schaal? Naar aanleiding van deze gesprekken gaan onze experts aan de slag met de huidige stand van zaken. Deze analyse voorafgaand aan de werkzaamheden is van belang om het huidige niveau inzichtelijk te krijgen maar ook het nog te verrichten werk. Vaak kunnen we in deze kennismakingsgesprekken al enkele zaken aangeven die direct tot een verhoging van de conversie kunnen leiden. Voorbeelden van deze aanpassingen zijn het weghalen van carrouselbanners en het aanmaken van een live-chat. Hiervoor genoemde zaken zijn eenvoudige manieren om het conversiepercentage op te krikken en deze zijn ten tijde van het eerste gesprek direct zichtbaar voor onze experts.
In ons eigen onderzoek gaan we website goed onder de loep nemen. Alle zaken die betrekking hebben op conversie worden bekeken, waar mogelijk bekijken we direct de mogelijkheden tot verbetering. Aan de hand van de door jou opgestelde doelstelling omtrent conversie gaan we bekijken in hoeverre je website conform deze doelstellingen is ingericht. In tegenstelling tot het kennismakingsgesprek komen in dit onderzoek complexere oplossingen naar voren voor het verhogen van je conversiepercentage. Dit kunnen oplossingen zijn die betrekking hebben op kortingsacties, de lay-out van je CTA-buttons en bijvoorbeeld het proces naar conversie toe. Bij het proces naar conversie toe bedoelen we dit proces in de breedste zin. Onze experts kijken naar de snelheid van winkelwagen naar afronding, de lay-out, betaalmethoden en dergelijke zaken die van toepassing zijn op het daadwerkelijk bereiken van conversie.
Naderhand gaan we samen om tafel zitten om de verrichte onderzoeken te bespreken. Aan de hand van het opgestelde rapport gaan we bekijken waar er voor je website nog winst te boeken is. Deze mogelijkheden bespreken we samen en we bekijken direct wat wij daarin voor je kunnen betekenen. We leveren dus niet enkel een rapportje af met verbeterpunten maar staan direct klaar voor actie om echt door te pakken richting verhoging van je conversiepercentage.
Wil jij stappen zetten richting conversie maar kom je niet uit de verf? Onze experts staan voor je klaar. In een helder traject helpen wij je verder op weg naar conversie. Met een vooropgezet en overzichtelijk plan van aanpak gaan wij samen met jou aan de slag.
Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken!